Breve introduzione di coloranti reattivi
Da più di un seculu fà, a ghjente sperava di pruduce coloranti chì ponu formà ligami covalenti cù fibri, migliurà cusì a durabilità di i tessuti tinti.Finu à u 1954, Raitee è Stephen di Bnemen Company truvaru chì i tinture chì cuntenenu gruppu dichloro-s-triazine ponu covalently ligame cù gruppi idrossilici primari nantu à cellulosa in cundizioni alkaline Inseme, è poi tinte fermamente nantu à a fibra, ci hè una classa di coloranti reattivi chì ponu formanu ligami covalenti cù a fibra per via di a reazione chimica, cunnisciuta ancu com'è coloranti reattivi.L'emergenza di tinture reattivu hà apertu una nova pagina per a storia di sviluppu di tinture.
Dapoi l'avventu di coloranti reattivi in u 1956, u so sviluppu hè statu in una pusizioni di punta.Attualmente, a pruduzzione annuale di tinture reattive per fibri di cellulosa in u mondu cuntene più di 20% di a pruduzzione annuale di tutti i tinti.A tintura reattiva pò sviluppà rapidamente per via di e seguenti caratteristiche:
1. U tintu pò reagisce cù a fibra per furmà un ligame covalente.In cundizioni normali, un tali legame ùn si dissociarà, cusì una volta chì u tintu reattivu hè tintu nantu à a fibra, hà una bona solidità di tintura, in particulare u trattamentu umitu.Inoltre, dopu a tintura di a fibra, ùn soffre micca di fragilità ligera cum'è certi tinti di tina.
2. Hà un rendimentu di livellu eccellente, culore luminoso, bona luminosità, usu còmuda, cromatografia cumpleta, è low cost.
3. Pò esse digià pruduciutu in massa in Cina è ponu risponde à i bisogni di l'industria di stampa è tintura;a so larga gamma di usu pò esse aduprata micca solu per a tintura di fibre di cellulosa, ma ancu per a tintura di fibre di proteina è di certi tessuti mischiati.
Storia di i tinti reattivi
Dapoi l'anni 1920, Ciba hà iniziatu a ricerca nantu à i tinti cyanuric, chì anu un rendimentu megliu cà tutti i tinti diretti, in particulare Chloratine Fast Blue 8G.Hè una cumminazzioni di una molécula interna cumposta da un tintu blu chì cuntene un gruppu amine è un tintu giallu cù un anellu cyanuric in un tonu verde, vale à dì, u tintu hà un atomu di cloru micca sustituitu, è in certi cundizioni, pò L'elementu a reazione formava un ligame covalente, ma ùn era micca ricunnisciutu à u mumentu.
In u 1923, Ciba hà trovu chì l 'acidu monochlorotriazine tinti lana tinti, chì ponu ottene alta fastness bagnata, cusì in 1953 inventatu Cibalan Brill tippu tintura.À u listessu tempu, in u 1952, Hearst hà ancu pruduciutu Remalan, un tintu reattivu per a lana, nantu à a basa di studià i gruppi di sulfone di vinile.Ma sti dui tipi di tinture ùn anu micca assai successu à u mumentu.In u 1956 Bu Neimen hà finalmente pruduciutu u primu tintu reattivu cummerciale per u cuttuni, chjamatu Procion, chì hè oghje u tintu di dichloro-triazine.
In u 1957, Benemen hà sviluppatu un altru tintu reattivu di monoclorotriazina, chjamatu Procion H.
In u 1958, Hearst Corporation hà utilizatu cù successu tinture reattive à base di vinil sulfone per tinghje fibre di cellulosa, cunnisciuti cum'è coloranti Remazol.
In u 1959, Sandoz è Cargill anu pruduciutu ufficialmente un altru tintu di gruppu reattivu, à dì a trichloropirimidina.In u 1971, nantu à sta basa, hè statu sviluppatu un megliu rendimentu di tinture reattivi di difluorochloropyrimidine.In u 1966, Ciba hà sviluppatu un tintu reattivu basatu in a-bromoacrylamide, chì hà un bonu rendimentu in a tintura di lana, chì hà stabilitu a fundazione per l'usu di tinture d'alta solidità nantu à a lana in u futuru.
In u 1972 in Baidu, Benemen hà sviluppatu un colorante cù gruppi reattivi duali, à dì Procion HE, nantu à a basa di tintura reattiva di tipu monoclorotriazina.Stu tipu di tintura hà ancu migliuratu in quantu à a so reattività cù fibri di cuttuni, a tarifa di fissazione è altre proprietà.
In u 1976, Buneimen hà pruduttu una classa di tinture cù gruppi di l'acidu fosfonicu cum'è u gruppu attivu.Pò furmà un ligame covalente cù fibri di cellulosa in cundizioni non-alkali, soprattuttu adattatu per tinghje cù tinture disperse in u stessu bagnu. A stessa stampa di pasta, u nome cummerciale hè Pushian T. In u 1980, basatu annantu à u tintu Sumifix sulfone di vinile, Sumitomo. Corporation of Japan hà sviluppatu vinyl sulfone è monochlorotriazina doppiu gruppu reattivu coloranti.
In u 1984, Nippon Kayaku Corporation hà sviluppatu un tintu reattivu chjamatu Kayasalon, chì aghjunghjenu un sustituente di l'acidu nicotinicu à l'anellu triazina.Pò reagisce covalentemente cù fibre di cellulosa in alta temperatura è cundizioni neutri, cusì hè particularmente adattatu per a tintura di tessuti misti di poliester / cuttuni cù alta temperatura è alta pressione un metudu di tintura di bagnu per tinture disperse / reattive.
Tintura reattiva
Struttura di coloranti reattivi
Fornitore tintura reattivu crede chì a più grande diffarenza trà tinture reattivu è altri tipi di tinture hè chì e so molécule cuntenenu gruppi reattivu chì ponu covalently ligame cù certi gruppi di fibre (hydroxyl, amino) per via di reazzione chimica Chjamatu gruppu reattivu).A struttura di coloranti reattivi pò esse espressa da a seguente formula generale: S-D-B-Re
In a formula: gruppu S-soluble in acqua, cum'è u gruppu di l'acidu sulfonicu;
D--Dye matrice;
B--U gruppu di ligame trà u tintu parente è u gruppu attivu;
Gruppu riattivu.
In generale, l'applicazione di coloranti reattivi nantu à fibri tessili deve avè almenu e seguenti cundizioni:
Alta solubilità in acqua, alta stabilità di almacenamiento, micca faciule d'idrolizà;
Hà una alta reattività à a fibra è una alta tarifa di fissazione;
U ligame chimicu trà a tintura è a fibra hà una alta stabilità chimica, vale à dì chì u ligame ùn hè micca faciule di sguassate durante l'usu;
Bona diffusibilità, bona tintura di livellu è bona penetrazione di tintura;
Diversi solidità di tintura, cum'è a luce di u sole, u clima, u lavatu, u fretu, a resistenza à u cloru, etc.
I tinti senza reazione è i tinti idrolizzati sò faciuli di lavà dopu a tintura, senza macchia;
Dyeing hè bonu, pò esse tintu in fondu è scuru;
E cundizioni di sopra sò strettamente ligati à i gruppi reattivi, i precursori di tintura, i gruppi solubili in acqua, etc. Frà elli, i gruppi reattivi sò u core di i tinti reattivi, chì riflettenu e categurie principali è e proprietà di tinture reattive.
Tempu di post: 23-May-2020